cover

Skla na stavební stroje VOLVO

Téměř do všech stavebních strojů se už dnes používají prohnutá a tvrzená (bezpečnostní) skla. Tato skla se liší od obyčejných skel tím, že v případě rozbití se celé sklo roztříští na spoustu drobných střípků, u kterých je mnohem menší pravděpodobnost, že někoho zraní. To byl problém hlavně dříve u hladkých skel. Velice snadno se totiž místo bezpečnostního skla použilo obyčejné sklo, které si člověk mohl vyříznout na koleně. Což ušetřilo jak peníze, tak čas. Na druhou stranu, v případě rozbití takového skla mohly vzniknout nehezké úrazy. Do velké míry se tomu zabránilo tím, že se do většiny strojů (BL71, BL71 PLUS, EC*, EW* a dalších) začala používat prohnutá tvrzená skla, která si čověk zkrátka nemá možnost vyříznout na koleni. Cenou za to je však větší bezpečnost a ochrana posádky.

 

Čelní sklo VOLVO

Čelní skla jsou nejkritičtější skleněnou plochou na celém stroji a to ať už jde o traktrobagry jako BL71, nebo rypadla řad EW, EC, nebo čelní nakladače. Samotná technologie výroby čelních skel je složitější. Sklo se skládá ze dvou tenčích skel, která jsou k sobě přilepená. Zároveň je mezi těmi skly bezpečnostní fólie, která v případě prasknutí drží střepy pohromadě. U většiny skel se můžete sami přesvědčit, je-li danné sklo bezpečnostní a certifikované. V hraně bývá vidět náznak slepení. Některé dnešní výrobní postupy jsou už dnes tak vyspělé, že už to není podmínkou a známku lepení zkrátka nenajdete, pokud po ní nebudete vyloženě pátrat.

Čelní sklo Volvo BL71

Zadní výklopné sklo, sklo dveří, boční skla VOLVO

Ostatní skla, která se nacházejí na strojích už nejsou až tak kritická. Skla dveří, boční skla, zadní výklopné sklo už je pouze tvrzené. V případě rozbití se tedy opět panel roztříští na spoustu drobných dílků. Dnes už je použítí bezpoečnostních skel zajištěno tím, že jsou tato skla vypouklá, nicméně i v případě, že máte ještě rovná skla, tak Vám výrzně doporučujeme použít bezpečnostní skla.