cover

Díly podvozku 3CX a 4CX

Další částí bagru, která se opotřebovává jsou díly podvozku. Do značné míry se dá optřebení minimalizovat správnou údržbou a promazáváním dílů, které promazat jdou. Jako kardany, svislé čepy, středové čepy a další. U některých dílů se nedá vyhnout jejich opotřebení. Příkladem jsou třeba brzdy a některé další díly.

 

Brzdové lamely, plechy a těsniva pro JCB

U většiny traktorbagrů, kolových nakladačů a podobných mechanizací se už dnes téměř bez výjimky používají takzvané lamelové brzdy, které jsou zpravidla umístěny v samotné nápravě a ponořené do oleje, který snižuje opotřebení a zajišťuje chlazení celého ústrojí. Brzdové plechy jsou napevno uchycené v drážkách nápravy a brzdové lamely jsou pak spojené s hřídelí. Sešlápnutím brzdové pumpičky dochází k tomu, že brzdový koš stlačí jednotlivé plechy a lamely k sobě, čímž se zvýší tření a dochází k brzdnému efektu. Brzdový systém je pak na obou stranách bržděné nápravy. Ve chvíli, kdy se vám z nápravy začínají ozývat skřípavé zvuky, tak je čas na výměnu. Sady brzd na tyto stroje držíme skladem.

 sada brzd JCB 3CX 4CXschéma brzd JCB 3CX 4CX

Tyče řízení, poloosy, kardany a další díly náprav na JCB

Hlavní rozdíl v nápravách mezi JCB 3CX a JCB 4CX je v tom, že JCB 4CX má na přední i zadní nápravě stejně velká kola a obě nápravy jsou řídící. Vyjímkou je pak série strojů JCB 3CX Super, který je nápravami podobný spíše strojům 4CX a má rovněž obě nápravy otočné. Dnes už bývá téměř pravidlem, že všechny tyto stroje mají pohon přední i zadní nápravy. Výhodou je mnohem lepší dostupnost v různých terénech. Nevýhodou je pak, že se vám znásobuje počet dílů, které se opotřebvávají. Kromě pohonu zadní nápravy máte ještě další unašeč, kardan, kardanové kříže, objímky, poloosy, ložiska, diferenciál a koncové převody (reduktory). Většinu těchto dílů umíme dodat ve velice výhodných cenách a výborné kvalitě.

přední a zadní kardan JCBtyč řízení JCB 3CX 4CX